Taitavia F1-kuljettajia löytyy loputon määrä, mutta ihan ensimmäisenä mainittakoon suuri ja mahtava Ayrttoni ja vanhemmasta koulukunnasta Laudan Niki. Andretti, Manseli, Prosti ja Damon Hilli mahtuvat myös näiden kahden legendan välimaastoon. Myöhemmin joukkoon liittyi suomalaisten kauhu, jota rakastettiin vihata sunnuntaisin kello 15.00 alkaen: Jos Mikko Alatalon "Auranappi" biisistä olisi aikanaan tehty saksankielinen versio, saatettaisiin radalla nähdä edelleen kaasuttelemassa Michael Schumacheri. Uran alussa alla oli vaatimaton Benettoni ja myöhemmin jylhä Ferrari. Kun Schumin kone hyytyi, mestaruuksia ovat vieneet Jenson Buttoni (Brawni) , Sebastian Vetteli (Red Bulli) ja Lewis Hamiltoni (McLareni, Nicole Scherzingeri).

Jossain vaiheessa Ferrarin ohjaamoon istahti Räikkösen Kimi mutta hänelläkin talli vaihtui, joten tulevaisuudessa hänen kisojaan häiritsee radion kautta Team Sauberi. Suomalaisia löytyy formuloiden historiasta toki monia muitakin. Jopa ihan sukulaisia. Ketkä istuvat ravintolassa, jos toiselle maistuu Wieninleike ja toiselle Wienerschnitzel? No tietenkin isä ja poika Ruusberi. Renaultti löysi haluamansa Raatteentien miinakenttiä karting autolla pujottelevasta nuorestamiehestä, ja puikkoihin astui Kovalaisen Heikki. Jos Williamssi, ja myöhemmin Mercedes-Bentsi, olisivat tienneet että autoilu-uran ehdoton kohokohta tulee olemaan Emilia Pikkaraisen alttarille raahaaminen, niin noinkohan olisi Bottaksen Valtteri saanut sopimuksia luettavaksi?

Mutta missä on J.J.? Käräjäoikeudessa. Ja kun alettiin kyselemään että missä sitä on veneilty, niin kyllä luki muuten tuomarin a-nelosen ylänurkassa vastaajan kohdalla "Järvilehto, Jyrki", eikä suinkaan kansainvälinen lyhenne. Mainetta kilpa-ajajana Jyrki alkoi kerätä 90-luvun taitteessa kun Onyxi-talli otti nuorenmiehen siipiensä suojaan. Kerätty maine hävisi 20 vuotta myöhemmin kun alla oli ilmeisesti Busteri.

Suomalaisia formulalähetyksiä ovat vuosien saatossa selostaneet useat henkilöt. Legendaarisella statuksella heistä toimi mies joka sai orgasmeja suorissa lähetyksissä eli tietysti Kyllösen Matti, aisaparinaan pääasiassa Mustakarin Erkki, Vanhasen Erkki ja Koivusalon Olli. Soihtua kantoi myöhemmin Tuomisen Tomi ja Oskari Saari. Nykyään selostajana toimii Juuselan Niki. Sitkein koskaan elänyt formulatoimittaja on Porttilan Jari. F1-sarjassa on toiminut myös insinöörinä Oikarisen Ossi sekä lääkärinä Hintsan Aki.

Sarjakuvaruutuun piirretty, pääsuoraa pitkin ujeltava formula-auto, kirjoitetaan efektitekstinä kuvan yläreunaan mennen tullen feidaten "...iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...!!!" Jo pelkällä varovaisella pintakaasulla löytyy yli kolmekymmentä yllämainittua esimerkkiä, jotka todistavat että herrat Mika Häkkinen ja Mika Salo ovat täysin poikkeuksellisia ilmestyksiä formulasirkuksen estradilla. Heitä yhdistää etu- ja sukunimi, joka ei pääty i-kirjaimeen, toisin kuin kaikki muu mikä vähänkin liittyy autourheilun kuninkuusluokkaan, jonka nimi on perusmuodossa "Formula Yksi".