Vaikka Internet Oy on maailman suosituin yhtiö ja sillä on miljardeja käyttäjiä, harva kuitenkaan tietää sen alkuperästä juuri mitään. Vuonna 1969 Yhdysvaltojen sotilaalliseen käyttöön kehitetty ARPANET-tietoverkko yhdistettiin myös yliopistojen käytettäväksi ja näin syntyi termi "internet" ja ensimmäinen tietoverkkojen järjestelmä. Alkupäivien minimaalinen suppeus on nykypäivänä paisunut mittoihin jota valkotakkiset tiedemiehet kuvaavat selkeällä, jykevällä aforismilla: "Herra 47 on miesten mies, internet on tietoverkkojen tietoverkko".

Internet toimii valokuitukaapelilla joka nimensä mukaisesti johtaa valoa. LED- ja laservalo mahdollistaa suurten tietomäärien nopean liikkumisen. Käyttäjän ei tarvitse osata muuta kuin tökätä johto reikään. Monimutkaisemman langattoman yhteyden toimintaperiaate on tutkijoille edelleen täysi mysteeri ja viimeisimmän teorian mukaan asiaan liittyy musta magia ja intiaanien hautausmaan päälle rakennettu Soneran sähkökaappi.

Nykyään kaikki ihmiset ja asiat ovat osa Internet Oy:ta, aina puhelimesta jääkaappeihin ja siltä väliltä. Näin ei ole kuitenkaan aina ollut.

Alunperin amerikkalainen Internet Oy perustettiin levittämään hassua videota jossa pesukarhu heittää kärrynpyörän. Videon kuvaaja oli jopa Nobel ehdokkaana vuonna 1992 mutta hävisi täpärästi salihousujen keksijälle. 90-luvun alkupuolella tuli mahdolliseksi hankkia oma yksityinen yhteys, ja pesukarhua pystyi katsomaan paikallispuhelumaksua vastaan koko perheen yhteiseltä tietokoneelta. Ennen yksityisten yhteyksien markkinoille tuloa kirjastojen koneille oli päivien jono, ja pesukarhua tai Gillian Andersonin jakkupuvun lantiota sai katsella vain puolituntia kerrallaan. Pesukarhun ja Dana Scullyn ansiosta Internet Oy:n maailmanlaajuinen suosio suorastaan räjähti, ja harva ymmärsi tässä vaiheessa että kyseessä oli suurempi, salakavala, pitkän tähtäimen suunnitelma joka oli vasta alussa.

Nopeasti Internet Oy:n räjähdysmäisen kasvun jälkeen keksittiin sähköposti. Jotta toiminnosta pääsi nauttimaan, tuli jokaisen käyttäjän luovuttaa Internet Oy:lle sähköpostiosoitteensa. Varsinkin nuoriso otti e-mail ominaisuuden nopeasti omakseen ja pian käyttäjiksi liittyivät myös lukulasiensa yli ihmettelevät eläkeläiset. Kun kaikilla oli oma sähköpostiosoite, alkoi massiivinen kampanja jossa Internet Oy mainosti yhteistyökumppaneiden tuotteita niin kutsutulla mainospostilla. Internet Oy:n alkutaipaleella ei ahneutta vielä tunnettu ja nettisivujen arvonnoista voitettiin, penikset pidentyi pillereillä ja onnekkaimmat, nigerialaista prinssiä auttaneet, rikastuivat. Palkinnot, pillerit ja rahat saadakseen käyttäjän tarvitsi vain ilmoittaa Internet Oy:lle postiosoite tai tilinumero. Kuten arvata saattaa, käyttäjämäärä kasvoi entisestään.

Muutama vuosi myöhemmin lanseerattiin idea että Internet Oy:n kautta voi tilata kaikenlaisia hyödykkeitä kuten väärän kokoisia työkaluja, väärän mittaisia housuja ja väärän muotoisia sohvia. Maksaminen hoitui kätevästi luovuttamalla pankkikortin tiedot tuntemattomalle Internet Oy:n välittäjälle. Myöhemmin samalla maksutavalla hoitui myös suoratoisto sivustojen sisällön avaaminen joista pystyi katselemaan huonoja ohjelmia huonolla hinta/laatu -suhteella. Internet Oy mullisti surkeiden ostosten tekemisen kätevyyden.

Internet Oy:n tarina ei kuitenkaan ole pelkkää hurjaa nousua. Suosion myötä mukaan on tarttunut myös yhteiskunnan nurjempi puoli eikä nykypäivänä ole ollenkaan tavatonta päätyä tietoteknisen uudelleenohjauksen avustuksella hämyiselle aikuisviihdesivustolle viruksia keräämään, darkwebbiin sarjatuliaseiden huutokauppaan tai perussuomalaisten Twitteriin. Väärinkäyttöjen välttämiseksi Internet Oy on luonut sosiaalisen median alustan jossa henkilöllisyys varmennetaan antamalla yhtiölle puhelinnumero sekä reaaliaikaiset sijaintitiedot matkapuhelimella. Samalla yhtiö pyytää lähettämään käyttäjien kasvojen kuvia eri vuosikymmeniltä jotta käyttäjien identiteettiä ei voi varastaa kukaan (muu kuin Internet Oy).

Viimeisin Internet Oy:n hanke kulkee nimellä "Project Sukututkimus". Käyttäjiä pyydetään lähettämään ihan vain pienen pieni sylkinäyte yhtiön postiosoitteeseen. Projektiin ei liity sen kummempaa taka-ajatusta ja kyseessä on vain mukava testi jossa käyttäjät voivat selvittää ovatko he perimältään kirgiisejä, anglosaksisia vai forssalaisia ja kuinka meitä kaikkia yhdistää maailma ilman valtion rajoja. Hankkeen alkuperäinen nimi herätti hetkellisesti ihmetystä ja se vaihdettiin nopeasti nykyiseen entisestä nimestään "Project Human genome DNA mass control & alien fusion". Internet Oy kuitenkin vakuuttaa että kyseessä oli vain niin kutsuttu alkuvaiheen työnimi.

Internet Oy:n osake on ollut nousussa aina perustamispäivästään lähtien ja suosio perustuukin pelkästään kerättyihin käyttäjätietoihin. Talousasiantuntijat ovat kuitenkin huolissaan että elämme aikoja jolloin yhtiön käyrä saattaa ensimmäistä kertaa lähteä laskuun koska ei ole enää olemassa tietoja joita Internet Oy voisi käyttäjiltään kerätä. Suosion huippu on jo kenties saavutettu. Yhtiön tiedottaja on kuitenkin varovaisesti jarrutellut näitä arvioita ja kertonut julkisuuteen suunnitelmista kerätä käyttäjiltä ulostenäytteitä pakastepusseissa. Idea perustuu yleiseen sosiaalisen median liikakäyttöön liittyvään sarkastiseen heittoon: "Jotkut ei osaa edes paskalla käydä ilman että kertoo siitä täällä".

Kellonaikojen lisäksi Internet Oy haluaa myös tietää että mitä sieltä tuli?